14 Eylül 2014 Pazar

Fırında Unsuz Mücver

Unsuz, şekersiz, yağsız tarifler dendi mi artık aklınıza ben geliyor olacağım bir müddet sonra :) Ama lezzetleri, orjinal hallerini aratmadığına göre gerekte yok değil mi ? Hem biraz fazla sağlıklı olsak, daha iyi olmaz mı :) Bu tarifim diyet yapanlar ve şeker hastaları içinde oldukça ideal... Hadi bakalım, normalde yağlı-unlu olan kızartma mücveri, fırında nasıl yapmışım ;)




Malzemeler (2-4 kişilik / 8 dilim) :
- 2 orta boy kabak
- 1 kuru soğan
- 1 havuç (isteğe göre)
- 1/2 demet maydonoz
- 1/4 demet taze nane
- 3-4 yaprak yeşil soğan
- 3 kaşık yulaf ezmesi
- 100 gr light beyaz peynir
- 1 yumurta
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- Tuz, karabiber, pulbiber, kuru nane
- 1 su bardağı rendelenmiş kaşar (üzeri için isteğe göre)
- (normalde dere otu çok yakışıyor, ancak ben dereotu sevmediğim için kullanmıyorum)


Yapılışı:
Ben artık her tarifte kolaya kaçtığımdan en iyi arkadaşım blender ve rondom ;) Bu tarifide sayesinde 2 dk da hazırladım ;) Kabakları soyup, rondoyu kesik kesik çalıştırarak kabakları ufak parçalar halinde kıyıyoruz. Devamlı çalıştırarak çekmeyin, çünkü sulanmasını istemeyiz ;) Daha sonra kuru soğan, havuç, yeşilliklerin hepsini rondoda ister ayrı ayrı, ister birlikte çekerek kabaklar ile derin bir kaba alıyoruz. Rondoda un kıvamına gelene kadar çekilmiş yulaf ezmesini, ufaladığınız peyniri,  yumurtayı, kabartma tozu, zeytinyağı, tuz ve baharatları da ekleyip tüm malzemeleri güzelce karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serili borcama 2 cm kalınlığında bu karışımı döküp 200 C fırında 40-45 dk kadar pişiriyoruz. Çıkartmadan bi 10 dakika önce yarısına eşim için kaşar döküp tekrar fırınladım. Bu şekildede tadı oldukça güzel ;) Servis etmeden önce ılımasını bekleyin. Sağlıkla afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder