5 Eylül 2014 Cuma

Ekşi Pirinç Salatası

Evliliğimin ilk 3-4 ayında takıntılı bir şekilde 24Kitchen izliyordum. İzinli olduğum gün sabahtan açar, akşama kadar kapatmazdım. Takip ettiğim onlarca şef, birebir uyguladığım onlarca tarif vardı. Son zamanlarda eşimin kanalların yeriyle oynamasından ve benimde çalışma düzenimin değişmesinden dolayı bu alışkanlığımdan uzaklaştım maalesef ki :) Bu salata da Jamie Oliver'ın aslında daha farklı sebzeler kullanarak yaptığı bir tarifti. Ben evdekilere uyarlayınca tadı gayet güzel ve farklı bir aperatif çıktı ortaya. Peki ben nasıl uyarlamışım ?

Pirinc Salatasi

Malzemeler :
- 1 su bardağı pirinç
- 1 havuç
- 1 salatalık
- 1 avuç yeşil zeytin (hazır doğranmış kullanabilirsiniz)
- 1 minik taze turp
- 1 limon
- 1 avuç dolusu maydanoz
- 2 diş sarımsak
- Yağ, nar ekşisi, tuz ve pulbiber (chili biberiniz varsa onu kullanabilirsiniz)



Yapılışı:
Pirinçleri haşlama usulü pişiriyoruz. Yani kaynayan 1,5 su bardağı suya, 1 bardak pirinci ve 2-3 yemek kaşığı kadar zeytinyağımızı döküp, altını kısarak demlenmeye bırakıyoruz. Pirinçler suyunu çekince altını kapatıp, soğumaya bırakıyoruz. O esnada bir soyacak yardımı ile havuç, salatalık ve turbu ince ve jülyen kesiyoruz. Maydonozu ince ince kıyıyor ve zeytinleri evde siz kesecekseniz çekirdeklerinden ayırıp minik küpler halinde doğruyoruz. Derince bir kap içine, ılımış pilavı, ve diğer tüm doğradığınız malzemeleri alıp üzerine 1 limonun tamamını sıkın, 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı , 1 yemek kaşığı nar ekşisi, ezilmiş sarımsakları, biber ve tuzu ekleyerek karıştırın. Hafif ılık iken daha lezzetli oluyor bana göre, o yüzden ılık ılık servis edin ;) Afiyet Olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder